Služba chargeback slúži ako garantovanie spätného zúčtovania transakcie pri platbe kartou napríklad v eshopoch. Ide vo svojej podstate o reklamáciu medzibankového procesu, ktorá má opodstatnenie ak sa dostanete do sporu s podvodným eshopom, alebo eshopom, kde zlyháva akákoľvek komunikácia pri riešení reklamačného procesu (v prípadoch keď ste platili v eshope za tovar kartou online).
Aký je postup pri službe chargeback?
- je potrebné uplatnenie reklamačného procesu u obchodníka (vyplnenie a doručenie reklamačného formuláru obchodníkovi)
- pripraviť si doklad u oplatnení reklamácie a prípadnú komunikáciu s obchodníkom ohľadom reklamácie
- ak obchodník skrachuje, nekomunikuje (kedy máte podozrenie na podvod) alebo pri nezáujme obchodníka o vybavenie reklamácie postupujete ďalším krokom
- kontaktujete vydavateľa platobnej karty resp. banku so žiadosťou o spätnú úhradu (chargeback)
- doložíte doklady k nákupu (doklad o zaplatení, reklamačný formulár, prípadne jestvujúcu komunikáciu s obchodníkom ohľadom reklamácie)